Siirry sisältöön

Tervetuloa! Hyvinvointiopas on uusi, kehitteillä oleva verkkosivusto. Annathan palautetta(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun) kehitystyömme tueksi.

MIELI Kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville luottamuksellisesti ja nimettömänä. Suomenkielinen linja on aina auki.

Maksullisuus: Palvelu on maksullinen

MIELI ry ei peri maksua Kriisipuhelimeen soitetuista puheluista. Soittajan oma puhelinoperaattori veloittaa puhelusta soittajan liittymäsopimuksen mukaisen hinnan (pvm/mpm), jonka voi tarkistaa omalta operaattorilta.

Palvelun kieli: fi

Toimi näin

Jos kriisipuhelimen linja on varattu, kannattaa yrittää myöhemmin uudelleen.

Jos tarvitset viranomaisapua esimerkiksi hengenvaarallisen tilanteen takia, soita hätänumeroon 112, hakeudu lähimpään päivystykseen tai ota yhteys asuinpaikkakuntasi sosiaali- ja kriisipäivystykseen.

Kenelle ja millä ehdoin

Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia. Se tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville.

Palvelun toteuttaa
MIELI Suomen Mielenterveys ry
Palvelusta vastaa
MIELI Suomen Mielenterveys ry

Yhteystiedot

puhelinasiointi

MIELI Crisis Helpline, Kriisipuhelin englanniksi

MIELI Kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua englanniksi kriisissä oleville luottamuksellisesti ja nimettömänä. Kriisipuhelin-keskustelu tukee vaikeassa tilanteessa ja helpottaa pahaa oloa. Kriisipuhelin-päivystäjä auttaa soittajaa pohtimaan keinoja oman tilanteen helpottamiseksi, omien voimavarojen löytämiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Kriisipuhelin on soittajalle usein ensimmäinen paikka hakea tukea ja apua. Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia.

Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun

  • elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla,
  • olet kokenut järkyttävän tapahtuman,
  • koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa,
  • sinulla on itsetuhoisia ajatuksia tai
  • olet huolissasi läheisestäsi
Palveluajat
Pe 09:00–13:00
puhelinasiointi

MIELI Kriisipuhelin suomeksi

MIELI Kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua suomeksi kriisissä oleville luottamuksellisesti ja nimettömänä. Kriisipuhelin-keskustelu tukee vaikeassa tilanteessa ja helpottaa pahaa oloa. Kriisipuhelin-päivystäjä auttaa soittajaa pohtimaan keinoja oman tilanteen helpottamiseksi, omien voimavarojen löytämiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Kriisipuhelin on soittajalle usein ensimmäinen paikka hakea tukea ja apua. Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia.

Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun

  • elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla,
  • olet kokenut järkyttävän tapahtuman,
  • koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa,
  • sinulla on itsetuhoisia ajatuksia tai
  • olet huolissasi läheisestäsi
Palveluajat
Avoinna ympäri vuorokauden.
puhelinasiointi

MIELI Kristelefon, Kriisipuhelin ruotsiksi

Kristelefon tarjoaa keskusteluapua kriisissä oleville ruotsiksi luottamuksellisesti ja nimettömänä. Kriisipuhelin-keskustelu tukee vaikeassa tilanteessa ja helpottaa pahaa oloa. Kriisipuhelin-päivystäjä auttaa soittajaa pohtimaan keinoja oman tilanteen helpottamiseksi, omien voimavarojen löytämiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi. Kriisipuhelin on soittajalle usein ensimmäinen paikka hakea tukea ja apua. Kriisipuhelimen tavoite on ehkäistä itsemurhia.

Kriisipuhelin auttaa esimerkiksi silloin, kun

  • elämäsi on juuri muuttunut ja sinun on paha olla
  • olet kokenut järkyttävän tapahtuman
  • koet, ettet jaksa yksin pelon, huolen tai surun kanssa
  • sinulla on itsetuhoisia ajatuksia tai
  • olet huolissasi läheisestäsi
Palveluajat
Ma 16:00–20:00
Ti 09:00–13:00
Ke 16:00–20:00
To–pe 09:00–13:00